Wednesday, June 27, 2007

日出前的禱告


慈愛的天父

為近日所作的事,深深感到悲哀和後悔。寂寞吞噬人心,愛我的人請讓他們知道,不信的人不能同負一軛。沒有走過死蔭的幽谷,沒有人明白,堅定的信心靠仰望至高者而來。人算是甚麼,衪竟顧念我.......當活在黑暗中沉淪,只見暴風不見晴天的時日,是誰,揹起我留下沙灘一雙的足印。

但願不用喝這杯苦酒,一切乃遵從父神的旨意。若這試探定要我跌倒,求把我的腿廢去。地上擁有最寶貴,是摯愛的親人;懇請天父祝福保守,是一生惟一的渴求。

如孤寂是父神為我預備的路途,必有使命要成就。賜我力量和勇氣,抵擋魔鬼的引誘;賜我智慧和謙卑,作忠心行義的僕人。

今夜不能安睡,為不潔的靈魂,求天父再次赦免我的罪。

誠心所願。

2 comments:

Anonymous said...

why so lonely? lonely...or being alone? Sometimes either being alone or lonely could be a nice experience.....it clears up our mind, it recharges our energy, it
gives us peace, it prepares us for more challenges, it makes us more treasures our time for family, friends, lovers.....

Connie Missipi ~ 密西比 said...

ks

Why? 5 years ago I'd have told you because I'd seen the worst, that scared me.

Now I'd say it's rather a free will, or simply a choice. I'm not forced to be lonely, but tended to be.